Volejte  +420 603 245 775   •   Kontakty

Podzimní výprava stopařů, aneb dobytí Jižního pólu

31.10.2017
Ve čtvrtek 26. října v 8.00 hodin vyráží nejzdatnější členové oddílu Stopařů na čtyřdenní expedici do Trutnova, aby strávili podzimní prázdniny v Krkonoších a v celopobytové hře se pokusili dobýt Jižní pól s jejich hlavním vedoucím Martinem Hoškem, který celou výpravu barvitě popisuje. Posuďte sami!
Základní tábor rozbíjíme na internátě tamní lesnické akademie, odkud vyrážíme na jednotlivé výpravy. Mezi krkonošskou klasiku patří výšlap na vrchol Sněžky, a tak se není čemu divit, že první z nich nás vede právě tam. Začínáme na Pomezních boudách, kde jsme po výstupu z autobusu doslova ochromeni zimou. Naštěstí nás hned zpočátku čeká malý stoupáček, takže se dostatečně zahříváme a zvesela se ubíráme po modré k našemu cíli. Tedy až do té doby, než přijde pár kapek, které velmi brzy přerostou v pěkný déšť. I přesto, že se choulíme pod pláštěnkami, jsme brzy mokří. Nálada se zlepší, když všude kolem nás začíná poletovat sníh. Avšak i to se brzy stává otravné. Nalevo, napravo, před námi se všude povaluje bílá neprůhledná mlha, stále prší, pěšinky plné vody a zima. Prostě skvělý. Když se přiblížíme k vrcholu, přidává se silný vichr, chvílemi se nedá ani jít. I přes všechny nesnáze Stopaři Sněžku zdolávají. Na hoře se schováváme v poštovně, kde se posilňujeme horkým čajem. Následně opět vylézáme do mrazu, mlhy a vichru. Fotíme se na vrcholu, a co nejrychleji míříme po žluté pryč. Než se dostaneme do údolí, ještě nás přepadne krupobití, které do obličeje bolí tak, že se musíme ukrýt v kosodřevinách. Na Děčínské boudě si za odměnu dáváme domácí palačinky, odkud opět jak jinak než za deště kráčíme do Pece pod Sněžkou a následně autobusem do Trutnova a rovnou do horké sprchy. Po večeři poměrně brzy usínáme.

V sobotu ráno míříme ranním vlakem do Teplic nad Metují, kde se chystáme navštívit Adršpašsko-teplická skalní města. Do skal vstupujeme z teplické strany a procházíme si zdejší okružní cestu se svými 70 pojmenovanými skalními útvary. Skrz Vlčí rokli a stovky schodů nahoru a dolů se dostáváme do Adršpašských skal, kde obdivujeme bezmála 100 metrů vysoké skalní věže, hluboké soutěsky, Myší díru, rašeliniště, vodopády a zatopenou pískovnu. Občas trochu zamrholí, ale nic hrozného to není. Po celodenním bloudění ve skalách jsme opět dosti promrzlí, takže se všichni těší do tepla spacáku. Po pizze k večeři hrajeme ještě několik her a jdeme na kutě.

V neděli ráno nám nezbývá nic jiného, než si zabalit věci, vyhlásit a odměnit nejlepší účastníky a po bleskově rychlém úklidu ubytovny plni skvělých zážitků opustili Trutnov a zamířili zpátky domů.

To jsme však ještě nevěděli, co nás čeká. Po vichřici, která v naší zemi v noci udeřila, doprava doslova zkolabovala. Zpoždění, zpoždění a zase zpoždění. Přesedání z vlaku do autobusu, z autobusu do vlaku, čekání na hasiče, až odstraní popadané stromy, … Místo návratu ve tři odpoledne se do Varnsdorfu dostáváme v osm večer!

Martin Hoško

Nejbližší akce

Další dny
Výtvarný kurz akryl - Dark City 20.04.2024 Výtvarný ateliér, Třída 9. května 1386, Rumburk
Výtvarný kurz olejomalby - mlýn v zahradě 11.05.2024 Výtvarný ateliér, Třída 9. května 1386, Rumburk