Slider 1Slider 2Slider-3

 

Plán nepravidelných akcí na rok 2017 zde!

» více informací

 

 

Přijď mezi nás hrát basketbal!

» více informací

 

Basketbalový příměstský kemp ve Varnsdorfu

již tradiční a oblíbená akce pro mladé basketbalisty

» více informací

Letní kondiční manuál - díl 2. Explozivní první krok

28. 7. 2016 16:00

Rychlý start na jeden krok je základem úspěšné hry 1x1 a může znamenat rozdíl mezi tím, jestli se úspěšně dostanete do zakončení, uvolníte se pro střelu, nebo správně zareagujete v obraně na pohyby útočníka. Jinými slovy je to určující prvek toho, zda v basketbalu budete vítězit, či zažívat prohry v každém dílčím souboji. Proto jsme pro vás připravili náměty k rozvoji této specifické schopnosti. Věnujte se jí naplno a budete překvapeni, jakých zlepšení ve vaší hře dosáhnete!

3 Cvičení pro explozivní první krok

Je potřeba rozvíjet zároveň agility, quickness a reakční rychlost. Dvě až tři tato cvičení týdně ve vaší letní přípravě stačí. Intervaly zátěže a odpočinku, stejně jako počty sérií, jsou nastaveny právě k rozvoji explozivní síly, proto je dodržujte, pokud nechcete v delších intervalech rozvíjet vytrvalost (ve vašem věku to jinými slovy znamená pomalost…).

Reakce na padající tenisáky (v páru)

 

Doba trvání:      30 s

Série:                   4-6 x

Odpočinek:        60-90 s

-          Stůjte v obranném postoji na dosah rukou od parťáka s míčky

-          Míčky má parťák v obou rukách

-          Sprintujte směrem k puštěnému míčku a snažte se ho chytit ještě před druhým dopadem na zem

-          Hoďte míček zpět parťákovi a vraťte se do výchozího postoje

-          Váš parťák by vás měl potrápit změnou vzdálenosti od vás, změnou směru hodu míčku, a fintováním

Reakce na kutálející se tenisáky

Doba trvání:      12-15 s

Série:                   4-6 x

Odpočinek:        60-90 s

-          Stůjte v atletickém postoji mezi bloky uprostřed vymezeného území

-          Parťák dřepí naproti vám za trojkovou čárou se dvěma tenisáky

-          Parťák kutálí jeden z tenisáků k libovolné straně vymezeného území

-          Obranným slidem se dostaňte ke kutálejícímu tenisáku a pošlete ho kutálením zpět parťákovi a ihned se vraťte do výchozí pozice

-          Reagujte na další tenisák

V tomto cvičení nikdy nekřižte nohy! Zůstaňte v pozitivním postoji se zdviženou hlavou a vypnutým hrudníkem, vaše ruce na úrovni ramen a aktivní. Musíte zůstat snížení u země, abyste mohli tenisák odkutálet zpět. Ruce jsou před vámi, nikoli po stranách, jako ve hře, abyste mohli zpracovávat míč. Makejte co nejvíce tvrdě!

Hvězda

Doba trvání:      15 s

Série:                   4-6 x

Odpočinek:        60-90 s

-          Kolem trojkové čáry rozmístěte pět kuželů (pet lahví, či jiných předmětů, pokud budete cvičit s kamarády na venkovním hřišti) a určete si jejich čísla

-          Provádějte nějaký atletický cvik, jako jsou odrazy s plácnutím o desku koše, skákání po jedné noze, obranný slide ve vymezeném území, apod.

-          Jakmile parťák zavolá určité číslo, sprintujte k příslušnému kuželu, dotkněte se ho a sprintujte zpět do výchozího postavení

-          Reagujte na další parťákův signál

Obměnou může být, že budete kužel close outovat, jako střelce. Můžete si hrát také s druhy pohybu směrem od kuželu (běh vzad, poskoky vzad, apod.).

 


Fotogalerie

tennis ball first step.jpg

kondice trénink rychlost

<  >